måndag 2 april 2007

Apropå

Från Isis till Funkis. Var tid har sin gudomlighet" //Harald Norbelie

Fredhällsfolket vaknar till liv. Tidigt tidigt, efter en rätt sömnlös fullmånenatt står jag på balkongen och betraktar utsikten. Den gråhåriga damen i svårbestämd ålder röker sin vanliga cigarett. En person i huset mitt emot lagar frukost vid femsnåret. Kanske är han/hon på väg till sitt underbetalda skiftarbete, vad vet jag?


Gårdagens fynd: En rosa-vit basketboll för 100 spänn



Dagens uppgift: Passa Ester

2 kommentarer:

Anonym sa...

snygg basketboll. vi får ta och spela nån gång!
tack för senast, det var kul!
skickade precis in min tenta. den blev inte så bra, men jag lyckades få ihop 8 sidor ändå. får väl komplementera sen...
ha det bra
kram

Kulturtanten sa...

>Mirja: Skönt att du lämnade in den i alla fall! Själv har jag åkt på en influensasväng. Men så fort jag är frisk igen möts vi under en basketkorg nära dig... :-)