lördag 17 mars 2007

Somliga dagar är trevligare än andra för en levnadskonstnär. Idag är en sådan dag. Jag vaknade så tidigt att ni inte ens kan föreställa er. Lotta, golden retriever-tiken jag har passat sedan igår, tyckte dock inte alls att det var en konstig idé att gå till Lilla Essingen och mata fåglarna vid denna arla timme. Vi njöt båda av att se fåglarna. Fast på lite olika sätt... Medan Lottas adrenalin rann till (hon tillhör gruppen fågelhundar) noterade jag glatt den rika faunan. Gräsand, svan, sothöna och skrake. Inte illa pinkat innanför tullarna i en europeisk huvudstad!

När klockan blev nio öppnade Lux Dessert och Choklad. Jag köpte ett pain au chocolat och en hallontryffel. Den förra avnjöts på en bänk i sällsamt vackra Luxparken. Den senare smälter nu i min mun.

Spring och lek nu! Det är vår. Åtminstone en dag till.

Dagens undran: är det bra eller dåligt att svenska medier tar efter amerikanska i bevakningen av partikongresserna?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nea! Fintfintfint! Bra du skriver också! ikväll ska jag på bio puss Karin

Anna Riklund sa...

Jaha nu tycker jag det börjar va länge sen du skrev nåt här. Och det här med lunchplanerna går ju sådär. Är i flyttagen men föreslår lunch NÄSTA vecka. Vad sägs? Kram /Anna

Kulturtanten sa...

>Anna: Ja, nu går ju skam på torra land. Men det kommer ett inlägg snart, jag lovar.

Om du inte kan komma hit på mitt knytis på lördag tycker jag vi spikar en dag nästa vecka. Måndag, tisdag eller onsdag?

Vart går flyttlasset förresten??
/L

Anna Riklund sa...

Toppen, du är tillbaka! Jag vadar i flyttkartonger just nu, flyttlasset är enormt och går till Traneberg denna gång. Alltså ganska nära där du bor om jag fattar det hela rätt och du faktiskt bor i Fredhäll?