torsdag 1 mars 2007

Den nya religionen är här

I torsdags ägnade Ester och jag oss åt fågelmatning vid Strömmen. Att det är ett klassiskt storstadsnöje på sportlovet stod klart. Minst två sällskap med barn gjorde oss sällskap. Turisterna glodde nyfiket. Såhär såg det ut.










"Church of craft" låter ju minst sagt lite suspekt. Men oroa er inte. Det handlar varken om amish-folket eller shakers. Vänner av handarbete, kreativitet och pyssel på olika nivåer, kan ju kolla in denna länk Det är fantastiskt med vuxna människor med en svaghet för pärlplattor, virkning och broderi. Eller är det det? Eventuellt försöker jag här bara rättfärdiga mina egna preferenser.

Hursomhelst: ni som har lust att samlas för att sticka, virka, klippa/klistra, prata om pyssla samt umgås i största allmänhet, kan väl skriva en kommentar? Så får vi se vad vi kan hitta på?

För er som är mer sugna på amerikanska evangelikanska predikanter, slå över till tvåan efter "Andra chansen" kl 21.30 för ett inslag i temakvällen "Barnatro". "Jesus Camp" var nominerad till en Oscar för bästa dokumentär. Uppskattningsvis 10 % av jänkarna har tydligen joinat denna karavan. Spana in och förfasa er.

1 kommentar:

Matmamma sa...

Hej
såg en artikel i tidningen om "Church of craft" och blev intresserad. När jag sökte på internet dök din blogg upp. Jag hoppas att det finns i Sthm något ställe där men kan träffa likasinnade som gillar handarbete. Skulle vara tacksam om du kunde tippsa mig om det. Min mail är: amel.jaouadi@gmail.com .

ps Din blogg är rolig , kommer att titta in i fortsättningen :).

hälsningar Amel