fredag 16 mars 2007

Två sidor av samma stad

Tjipp på er! Fredag och vårluft, kan det bli bättre?

Dagens superhjältinna: Paula som tog körkort idag! Stor grattispuss!




Fredhäll i mitt hjärta


Dagens dubbla måttstock: Vissa åker ur regeringen för en Toblerone, andra får högre status av att nätdejta och leka sexlekar. Är det skillnad på finsk och svensk moral, eller är det de gamla patriarkala mönstren som spökar, månne? Kolla in hur det går när en statsministers gamla dejt inte tiger: Matti














Ester i Gustav Adolfsparken

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för utnämningen till superhjälte... fast just idag undrar jag ifall jag inte är superhjälte på att skaffa mig olika slags förskylningssymtom. har haft allt du kan tänka dig över helgen. en smula ont i halsen. lite snor. en tuch of feber och nu återstår bara slemmet. ska det aldrig ta slut!? och när ska vi få gå och bada i gamla stans källare?
desinfekterad puss från p

Kulturtanten sa...

>paula: Med de utökade kunskaper jag införskaffat inom Ayurveda den senaste veckan diagnosticerar jag ditt tillstånd som överskott på kapha...

Det är ju snö/sol om vartannat, så man vet inte vad man ska ha på sig just nu. Vi får väl lägga om planerna och gå och lyxa till det med gott té eller så istället för kallt bad.
Hörs! //L