måndag 15 januari 2007

Det gör ont

Gårdagskvällen var ett enda långt snyftande över nonchalanta pojkar och livet i allmänhet. Men det fungerar ju oftast som att genomlida ett gammalt grekiskt drama - efteråt är man märkligt renad. Inser att jag måste koncentrera mig på annat än mitt hjärtas slag för att inte bli en mänsklig disktrasa.

Som...bibliotek till exempel. Jag släntrade in på Hornstull idag och kom ut med en 6-7 CD-skivor, "Finding Neverland" med favoriten Depp på DVD, en bok om kvinnohistoria samt en roman av en dam vid namn Banana Yoshimoto.

Av någon anledning står Idrottsgalan på i bakgrunden här i mitt vardagsrum. Fast jag varken är intresserad av sport eller att se töntiga Kristina Kaspersen i galastass. Men okej, de slängde ju in Darin i smoking, så helt bortkastat var det ju inte. The beauty of Blackeberg sjöng sämre än vanligt men var ändock så...fin. Dessutom är Sanna Kallur värd all respekt för att hon sprang ifrån alla andra i VM i Göteborg.

Jag längtar efter: att bli överraskad

Gladaste nyheten: Le Muhr spelar på Kägelbanan snart

Konstigaste stormkonsekvensen: en massiv tall bröts av på min gata

Inga kommentarer: