fredag 12 januari 2007

Äntligen i ekorrhjulet igen

För några år sedan skulle jag nog ha skrattat dig rätt upp i ansiktet om du påstått att jag idag skulle vara glad över att ha ett Svensson-liv. Då var allt som gällde att emigrera till New York, Paris eller åtminstone dra till Malmö. Kanske bli kulturproducent, ha eget företag och så småningom nå en position som genererade inbjudningar till varenda teaterpremiär i stan. Tjena. Allt det där låter ju fint. Men när man närmar sig pudelns kärna urskiljer i alla fall jag två saker som är viktigare än något annat för att vara nöjd med tillvaron. Nämligen bra vänner och god hälsa. Och i dagsläget har jag båda två. Och det är jag jävligt tacksam över. Ni som känner mig vet att det inte har varit någon picknick med nummer två på listan.
Men nu sitter jag där, på ett kontor med headset och allt. Och varje morgon på fyran är det med tillfredsställelse jag konstaterar att minsann, jag kom upp idag med.

Att det sedan är fredag kväll och mycket kul väntar i helgen gör att jag inte kan låta bli att yla med som en marskatt till musiken, för tillfället Dixie Chicks. Löjligt nog (för er som läste gårdagens inlägg) drömde jag i natt värsta ingående drömmen om Jonas Karlsson, där vi spelade i samma pjäs. Önskedrömmar, anyone?

Håll alla tillgängliga tummar för att jag får bli miniatyr-bullterriern Esters dagmatte.

Vi ses i verkligheten.

1 kommentar:

Anna Riklund sa...

Linnéa, hej.

Nu har jag raskt läst allt du har bloggat hitills, skriv mer! Jag håller även tummarna för lillbullisen och ska se till att vi äter middag allihop hos Anna om inte alltför länge. Kram /Anna