söndag 14 januari 2007

Sömndag

Sömnigaste söndagen på länge. Dödsstormen viner utanför knuten. Snön förblindade mig på väg hem från fikan hos Hanna i Björkhagen. Som två små björnar halvt i ide låg vi under filtar i varsin soffa och småpratade. Det är sådant som söndagar är till för.

Ester, miniatyr-bullterriern, ska bli min daghund! Hon golvade mig totalt med sin charm i lördags. I parken på lilla promenaden fick hon bullefnatt och hoppade runt som en toka för att få igång en trög gammal pudeltik. Jag har aldrig sett en korsning mellan hare och hund, men nu anar jag hur den skulle kunna te sig.

En ovanlig vecka önskar jag er.

1 kommentar:

Anna Riklund sa...

Jag är så peppad på det här med minibullisen. Tror du att du kan ta med den när vi väl ska dinera hos Anna-panna? Eller att du kanske kan fota den och blogga den? Jag har hundbrist i mitt liv just nu.

Ha det.

Kram /andra Anna