tisdag 30 januari 2007

Söder om Söder

Livet, åh, livet. Ibland så inspirerande. Plötsligt ser jag möjligheterna. Konstigt nog sammanträffar detta alltid med besök på Södertörns Högskola. Kanske en bra idé att hänga mer där framöver. Just idag strålade högskolan i vinterglitter. För första gången i år blev jag bländad av solen. Det gav nästan en lite otäck känsla efter den mörka tiden. Men på en mikrosekund kändes fenomenet igen och det pirrade i hjärtnerven.

Soda, skoltidningen hade sunkat ihop en aning och blivit större och sladdrigare. Men innehållet var fortfarande helt ok. Jag ska nog se till att nästla mig in under våren.

Kursen "Kvinnoroller i religion och samhälle från flodkulturerna till senantiken", som jag ska ägna mig åt de närmaste fem veckorna verkar spännande. Vi var få kursdeltagare, så vi lär nog känna varandra rätt väl. Redan idag bondade jag med Malin och Mirja, två helreko unga damer. Dock ingen Ester idag. Hon är saknad. Ni får en bild i alla fall.

Ser fram emot: att bli social igen genom att träffa Irma och kanske Paula imorgon

Fruktar: Alliansens nästa drag

Inga kommentarer: