torsdag 1 februari 2007

Ingen ände på galandet

Det tog ett tag att lära sig se skillnad på Danne och Oskar i Snook. Nu har jag lärt mig och dessutom har jag kommit på att de ser ut precis som två små hobbitar från "Sagan om ringen". Om än något mer väldressade. Grattis till grammisen era genier! Frågan är bara när Ison och Fille ska få cred för "Stolthet"? Lyssnade på den går och den är fanimej fantastisk.

Priser och galor. Alltid i överflöd under januari/februari. Bra trick för att få oss att glömma att vi befinner oss mitt i i årets tråkigaste period. Inga pengar till utgång, nya kläder eller roliga middagsbjudningar med sång, vin, vänner och dans.
Eller, va? Det är ju det enda man blir påmind om när man sitter framför tv:n. Snygga och framgångsrika människor som dinerar, superar och frotterar sig på Grammisgalan, P3 Guld-spektaklet, Guldbaggefesten och Elle-galan. Att man inte är där. Ibland är ju värden/värdinnan skäl nog för att glömma detta sorgliga faktum. Det gällde, som tidigare nämnts, Howlin' Pelle Almqvist. Det gäller inte Sanna Bråding och annars coola Carina Berg. Deras tjafsande skulle jag lätt ha klarat mig utan.

Gläder mig åt: solens återkomst

Längtar efter: min bärbara dator

1 kommentar:

Anonym sa...

visst ser de ut som hobitar! de är mina likar så att säga..