söndag 18 februari 2007

Då var det mörkt igen då

Inlindad som en silkesmask i sin kokong sov jag kalaset av mig i eftermiddags. Sedan avverkades lite bibliska damer i kurslitteraturen. Nu sitter mor, Ester och jag framför en SVT-dokumentär om en galen predikant.

Jag har motstridiga känslor inför veckan som kommer. En del av mig vill sunka ihop totalt. Medan en annan del av mig vill putsa, feja, shapa up, börja om. Rensa i röran och köpa en ny garderob. Det är ju vår liksom . I alla fall nästan. Boxningen i fredags var en bra ansats. Nu gäller det att hålla stilen. Det är det som är problemet. Min uthållighet skulle inte ens räcka för de första 50 metrarna i ett 400 meters-lopp. Kan man skaffa sig självdisciplin? Tips mottages tacksamt till slöfock med smak för njutning.

Inga kommentarer: