fredag 23 februari 2007

Från illamående till njutning

Aight. Fredagen var först en mardrömsrehab från gårdagens festiviteter. Min äldste bror sjöng i Stockholmsuttagningen till Smask (Sveriges Musikakademikers Sång Kånntest) 2007. Det handlar om schlagerparodier, så det var mycket tonartshöjningar, glitter och några nakenchocker. Brorsan gjorde sitt nummer "Yksi-Kaksi" med den äran och kammade hem andraplatsen. Med andra ord gick han vidare till riksfinalen som hålls på Cirkus den 16 maj! Grattis från stolt syster!

Efter-efterfesten hölls på den skojiga adressen Erkenskroken i Årsta. Där bodde pojkarna som DJ:at under kvällen. Men där låg även deras tredje sambokompis och sov. Stackars henne. Sju skränande post-schalger-upprymda sjonnar droppar in vid tresnåret en torsdagsmorgon. Vi kollade på Plötsligt i Vinslöv, den omtalade dokumentären om ett litet skånskt samhälle och blandade drinkar av det något konstiga innehållet i deras barskåp: brandy, Fernet Branca, Campari, Malibu, whisky samt en vodka som hette Jeltzin (och var tillverkad i Frankrike!). Behöver jag skriva att huvudvärken var något i hästväg när jag skulle upp vid åttasnåret?

Lite oroväckande är det att jag i dag blev raggad på av några söta små sjuttonåringar från Rinkeby. Med avancerad charmteknik använde de Ester som isbrytare. Kanske borde jag klä mig i dräkt, eller vad som nu anstår en tjugofemårig dam? De verkade ju nästan tro att jag var i deras ålder... Lägg till faktumet att jag måste visa leg när jag köper folköl så har du min synbara ålder.

Trevlig helg, allra käraste läsare. Nu är ni nog minst fem stycken.

Dagens skämma bort sig själv-tips: ta ett fotbad (dina fossingar blir lena med hjälp av vanligt salt, lite duschcrème och en fil om du inte har lyxiga Lush-produkter).

Inga kommentarer: