onsdag 7 februari 2007

När hela världen står utanför

Kvällen är ännu ung. Men det blir inget gjort åt min utelivsabstinens. För när allt kommer omkring är det här ju bara en vanlig jävla onsdag. Och ingen i min bekantskapskrets verkar känna sig manad att dra på sig kalasbyxorna och göra Stockholmsnatten osäker med sin blotta existens. Undantaget är Micke, men han är som vanligt överhopad av plugg, så den där drinken på Café Opera som han skrivit upp oss på listan för står nog orörd. Nåja, vad är en bal på slottet? Underbar, såklart. Men min kropp kommer att tacka mig imorgon bitti när väckarklockan ringer.

Vad kan man säga om idag? Att jag återigen blev bortskämd med hemlagad lunch av en god vän. Att 10 minus inte är okej. Men att de där snöflingorna jag ondgjort mig över tidigare, faktiskt var rätt pittoreska på väg hem från pizzamiddagen hos mor. Och sist en bekännelse: jag har blivit Snook-beroende. Så var det sagt.

Veckans krock: LeMuhr-spelning och Kollektivet Livet-fest på lördag

Välskrivet reportage: Adam Reuterskiölds Nattvandring på Södersjukhuset i senaste (?) Nöjesguiden

Inga kommentarer: