lördag 3 februari 2007

Utan titel

Fanfanfan. Jag gjorde världens miss den här veckan. Såg i ögonvrån i torsdags att Mackan från Fattaru intervjuades i STHLM på DN.se. Tänkte att "det läser jag imorgon". Och det gjorde jag. Bara för att upptäcka att min all-time favvogrupp hade en hemlig spelning på Moatjé på torsdagskvällen. Den enda i huvudstaden hittills sedan "Mina Drömmars Stad" släpptes. För releasefesten kan inte räknas som en konsert. Tre låtar, en teaser snarare. Sorg i Fredhällshjärtat. Jag får väl ta mig till någon liten håla för att se mina hjältar live. Varför bokar inte Luger dem i Stockholm? Är de så impopulära att de inte ens kan fylla en halvstor klubb?

Är lite avundsjuk på Goesta (Eric) som skriver bloggen Det Ljuva Livet. Varje dag är en fest för denne yngling. Sedan blir det ju en del bakfyllor också. Men han verkar ha det så mysigt i sitt lilla grabbkollektiv på Hägerstensåsen. Jag skulle lätt vilja vara en fluga på den väggen. Många visdomsord och ytligheter...

Bästa mackorna: Copacabana

Bästa statliga institution: Biblioteken

Inga kommentarer: