torsdag 8 februari 2007

Valerie Solanas lever

Idag gick jag förbi biblioteket och kom ut med famnen full av böcker. Lite ironiskt, då jag redan har rätt mycket kurslitteratur att plöja. Men någonstans stod det att all läsning är bra läsning och det låter som en bra devis. Först i raden blev SCUM-manifestet av Valerie Solanas. Boken är värd att kolla in bara för Sara Stridbergs förord. I korta och långa paragrafer bygger hon upp förväntningar, förklarar tidsandan och, kanske svårast av allt, ringar in en del av den prostituerade feministteoretikern, psykologiforskaren och författaren Solanas personlighet.

Det är ett evigt tjat om Goestas blogg. Fast det är kanske inte mer än rätt att han får lite cred här, med tanke på att han inspirerade mig till att starta denna blogg. Men igår satt jag i säkert en halvtimme och läste ca 50 kommentarer som gjorts på två av hans senaste inlägg. Det var två riktigt intressanta diskussioner om prostitutionens varande och skolpolitik.

Dagens present till mig själv: Semla från Thulins

Sötast: Ester såklart!

1 kommentar:

Anonym sa...

ester va verkligen en söt hund,
speciellt när hon stack in nosen på seven eleven bara för att hon frös så. tss.

kram gudsyrran