söndag 11 februari 2007

Jag kommer aldrig att bli musikrecensent

Ingen kan väl anklaga mig för att vara motståndare till glitterorgier, symfonisk glampop och smink. The Ark är helt enkelt ett begåvat band. Men det här hejdundrande oumpa-oumpa-tjafset till melodifestivalbidrag de kom med? Introt och verserna är väl godkända, men refrängen borde lämnats i den hölada den hör hemma i. Fallna hjältar? Nej kanske inte så illa, men besviken är jag.

Hur som. Gårdagskvällen bjöd på tung hiphop på Dining Club samt en euforisk spelning av LeMuhr på Kägelbanan. Förmodligen deras bästa hittills. "Vi är löjligt lättflörtade" konstaterade sångerskan Maria, när de kom in för extranummer. Och det var faktiskt inte bara vi i entouraget som dansade skiten ur queerpubliken. "Allt kunde vara disco" satt som ett smäck. Nya låten "Gentlemän och gangsters" fick mig att tänka på Håkan Hellström och publiken att trollbindas. Ett nytt tonläge för gruppen, inte till deras nackdel. Stiligt och lovande. Spännande att se hur plattan "Generation destruktiv" kommer att mottas.

Söndagar är fikadagar. Nu kan jag inte trotsa solen längre.

Inga kommentarer: