måndag 19 februari 2007

Rice and beans

Åh, är lite stolt över min middag som tillreddes utan att jag behövde handla någonting. En röra på svarta bönor med tillhörande ris, majskolv, avokado och gräddfil. Inget recept, pure improvisation. Kanske en mardröm för vissa, men min gom blev glad.

Well, well. Egentligen var det ju helt andra saker jag tänkte skriva om idag. Min egen politiska naivitet, konsumtionssamhällets fällor, Regina Öholm (den nya 25-åriga moderata ordföranden i Kungsholmens stadsdelnämnd)... Men det får bli en annan gång. Är i en drömsk stämning, som jag ogärna blandar med logiska resonemang.

Dagens allianssågning: De är fantastiska på det här med miljöpolitik, de blå. Idag varnar bilbranschen för att trenden att köpa miljöbil är vikande. Då kommenterar borgerligheten att "det vore bra med en miljöbilspremie, det skulle såklart inverka positivt på försäljningen". Men hallå - det var ett av era få bra vallöften, för fan. Dags att infria. Nu.

Dagens nostalgitripp: Not forever med Popsicle

Inga kommentarer: